Followers

Tuesday, July 31, 2012

Salam Ramadhan

#Hi Si Pembaca

Aku sedar agak kelewatan di sini untuk mengucapkan Salam Ramadhan Al-Mubarak tapi apa yang pasti , ade segelintir dalam kalangan kita yang masih tidak boleh menerima kenyataan bahawasanya kita berada di dalam bulan ramadhan yang penuh berkat. Selama ni aku celebrate puasa dengan family. Bersahur, berbuka semuanya dengan family. Even duduk asrama dulu pun still weekend dengan family. Lepas tu kalau dekat hostel ade makanan untuk buka and sahur. Tapi kali ni jauh sekali dan ni first time aku lalui kehidupan berdikari. Dekat sini cafe pun tade, so masak sendiri lah. But so far baru hari ni aku memasak sebab kekurangan barangan dapur. InsyaAllah lepas raya makin bertambah dan lengkap lah kehidupan dalam sesebuah rumah.

Aku tawu agak lama aku tak cerita dekat sini sebab sebenarnya sangat sebok kehidupan di sini. Until now aku masih rasa kepenatannya. Nak study ? Hmm so far belum lagi bermula walhal midsem lepas raya ni. Hmm, agak risau sebenarnya sebab subject dekat sini totally aku tak pernah belajar. Ada pun basic science. Tapi dah lama kot aku tinggalkan menda alah tu. Apa yang kukuh dalam ingatan adalah kelas syariah aku tu. Nampak macam kelakar tp itulah hakikatnya. Tapi walaubagaimanapun aku cuba melakukan yang terbaik. Sebab ni yang aku mahukan.

Dalam bulan puasa ni jugak aku hadap satu dugaan yang terlalu besar. Aku kemalangan, eeuwww macam pelik je. Okay aku excident :D Nak cerita ke macam mana ? Sumpah aku malas, sebab setiap kali aku meluahkan perasaan dekat kawan aku, mesti aku cerita the whole story. Well you know me, aku ni memang story telling tak berbayar. Aku excident pun semalam sebenarnya, aku dengan 3org lagi kawan aku okay. Just kereta ade kemek sikit. Alhamdulillah, Salah sorang daripada kawan aku tolong aku.

Habis kelas tadi aku dengan dorang semua rushing pergi rumah sorang polis. Hai hai haii, he's Dato' k. Agak gerun aa bila nak face dengan polis even bapak sendiri pun polis. Sebab tu aku tak cerita pun dekat bapak aku. Pandai buat pandai jaga lah. Then lepas cerita dengan Paklong and Maklong , paklong cakap dua dua salah sebenarnya. Fuhhh bertambah lega lah aku. Kalau tak, jadi mcm semalam. Tak tenang hidup sampai tak pergi terawih :D Haaa, polis tu bahasakan diri dia paklong maklong. Tapi polis tu dah pencen. Pangkat agak tinggi lah. Err bukan agak lagi. tapi mmg tinggi pun. Paling lewat pun esok atau lusa.

Alhamdulillah, segalanya berjalan dengan lancar. Bersyukur. Lepas ni perlu lebih berhati-hati k :) Biasalah , jalan yang kita tak biasa mmg kekok sikit. So far semua kenderaan aku dah excident. Basikal dah, motor dah, kereta pun dah. Lengkap kitaran roda aku :D

Okay, selamat berbuka :)