Followers

Thursday, July 9, 2015

tak ada tajuk

#Hi Si Pembaca

Hectic day. Okay, as usual bangun pagi. Pagi sangat, waktu bangun ala-ala anak dara punya zaman kan. Sebab aku tahu kalau aku bangun awal pun doktor still tak habis round wad. Jadi aku bagi peluang mereka menghabiskan masa dengan patient lain(padahal sendiri malas nak gerak awal). So sampai dekat hospis rasa nak gaduh dengan guard sebab tak bagi masuk laluan staff (i forgot to bring  my pass) pass lah sangat, kad matrik masa praktikal ada lah. At least tade lah kena panjat tangga jauh jauh kan. Lol, okay bawak bersabar.

Sampai wad want to see atuk and atuk tidur. Okbye --' Haha. Senang update blog. Actually today ada Hemodialisis Visit (HDVisit) which is relative patient kene dgr penerangan sebelum pasang fistula. Yelah, atuk skang ni on hemo by IJC (intra jagular catheter) *typo here and there cause im not so sure dengan spelling IJC. Not Infant Jesus Convent k, tu nama sekolah. So misi cantik cakap HDV dalam pukul 2PM macam tu. After tukar linen and baju atuk and all that aku rasa sempat nak carik ubat untuk atuk. Ke hulur hilir aku dibuatnya.

Pergi farmasi sini cakap tade, pergi farmasi sini dia cakap dekat sana. At last aku pergi dekat Pusat Hemodialisis terus sebab i know dorang ade ubat tu on hand. Immediately dorang bagi with cold chain bag. So cute ! Sebab that bag colour pink, tu je and dalam masa berbual dengan staff dekat sana ada dorang syak aku ni medical staff jugak. Aku pun amek kesempatan tanya ada kerja kosong tak hiks!

Yelah, masih searching for part time job. Tak tahu apa kerja yang sesuai or maybe too demand kot. Sementara staff tu cakap hantar je resume mana tahu rezeki. Well, who knows kan? Lagipun memang tengah cari kerja yang relate dengan future aku nanti. Tapi kesian jugak dengan kedai gambar, hari tu beria aku hantar borang tapi sampai skang tak masuk kerja pun. Dia pun tak call kan, so buat donno sudehhh. Doa doa lah dapat kerja sementara memang nak dapat kerja. Tak sedap betul hidup tade gaji ni.

Memang lah dah kahwin and ada yang dah tanggung but my husb ada keperluan dia jugak and me too. Lagi pulak im not the type yang i want this i want that by your money. Err, still have this kind person? Simpang malaikat tau. (im just saying). Okay esok sambung part time praktikal sem seven. Haha, orang lain praktikal sampai sem six aku ade extra. Alaa atuk sendiri kan, why not.

p/s; HDVisit tak jadi pun tadi, kene postponed esok LOL

till fingers meet keyboard.